זו הרשומה השלישית והאחרונה, בסדרה הנוכחית, בנושא מנח ותנועה. ואולי זו הרשומה הראשונה.
לא חייבים לקרוא את הרשומות באופן לינארי – רשומה I, רשומה II רק כי כך כתבתי אותן.
נתחיל בסרטון.
מה הקשר בין הסרטון למנח?
מנח נכון של כל חלקי הגוף – קבוצת הכדורגל, היה מונע את השער הזה.
מה שהוביל לשגיאה במנח הייתה המודעוּת. למעשה, חוסר המודעוּת.
זה נושא הרשומה בה נדון בעיקר במודעות ובמנח המנטלי כתשתית לזה הפיזי.
אחד העקרונות החשובים בטאי צ'י צ'ואן נקרא – פנג Peng.
הסינים, במקום לומר עקרון, אומרים – סוג של צ'י Peng Jin. מרשים.
הפנג כל-כך חשוב שהכתבים הקלאסיים של הטאי צ'י טוענים שהאנרגיה הזו נוכחת בכל האנרגיות האחרות של האמנות.
בעברית קלה – הם אומרים שהפנג הוא התשתית לתנועה ומנח נכונים.
אני מגדר פנג כמו אוויר הממלא בלון. לא משנה כמה מורכבת היא צורת הבלון – נניח צורת אדם, לחץ האוויר במרכז הבלון, הבטן, ולחץ האויר בזרת או בבוהן הקטנה – יהיה זהה לחלוטין.
ככול שהלחץ יהיה גבוה יותר, בגבול האלסטיוּת, הבלון יהיה עמיד יותר ויתאושש מהר יותר משינויי צורה חיצוניים. ילדים…
תיכף נראה איך אפשר לנפח את הבלון.
(רוני, זה לא מה שאתה חושב)
ראשית – מהו מנח נכון ואיך מגיעים אליו?
יש לי שתי תשובות שלובות וסותרות – כל אחד יחליט.
התשובה הראשונה היא – לשאול מומחה.
מומחים לפיזיולוגיה של הגוף האנושי או הארגוני יכולים לאבחן ולהציע את המנח הנכון והדרך להגיע אליו.
התשובה השנייה – לתת לגוף את האפשרות ללמוד מעצמו.
כתבתי על עקרונות הלימוד העצמי ברשומה על חופש תנועה, גישה זו מזמינה להיות במנחים לא נכונים ולחקור אותם – בדרך למנח הנכון.
הדרך הקלה ביותר לנוע נכון היא להתחיל במנח נכון ולסיים במנח נכון.
אפשר להתחיל בלבחון את הישיבה שלך עכשיו.
מילוי הגוף בנוכחות של המוח.
מודעות לכול הגוף בכל תנועה.
עצירה לפני למיקוד וחשיבה על המטרה ועל הדרך.
מודעות נמצאת גם במרווח שבין הגירוי לתגובה.
זה נכון לאדם ונכון לארגון.
מנח ככלי לאיסוף, ליצירת מבנה.
כניסה למנח רפוי יחסית, דרך כיווץ ושחרור.