הרשומה הזו נכתבת בהמשך לרשומה הקודמת – תכנון, קצת כהבהרה וגם כמענה על שאלות שונות.
ראשית אתחיל עם השאלה – מהו ניהול.
שאלה שבדרך כלל מעניינת יועצים למיניהם ולעיתים גם מנהלים.המילה להתנהל משמעה בעברית – להתקדם בדרך. אחסוך בציטוטים מהמקרא.
מנהל הוא זה הגורם או העוזר לאנשים להתקדם בדרך, וניהול הוא תהליך ההתקדמות בדרך.
עוד הגדרה: ניהול זה תמי.
תמי היא תקשורת, מדדים ויעדים.
תקשורת – ברור ואין צורך להרחיב.
מדדים – פעולה שתמדד, היא פעולה שיש וודאות שתצא אל הפועל.
ניתן לראות זאת בתחרויות שונות בה למרכיב מסוים יש יתרון בניקוד ולכן מתאמנים עליו יותר וכמעט מזניחים את השאר. למשל, בעיטות בטה-קואן-דו, או תרגילים המותרים או אסורים לפי חוקת הג'ודו.
אנשי מכירות שמקבלים עמלה לפי מחזור מכירות, לא תמיד יקפידו על תנאי התשלום. לצורך כך יש צורך להצמיד את העמלה גם לגביה בפועל.
יש משפט בטאי צ'י – הצ'י הולך להיכן שהכוונה הולכת. אנרגיית החיים תגיע למקום שהמחשבה שלי ממוקדת בו.
בארגונים מכנים זאת תשומת לב ניהולית.
המדד של רמה ממונה הופך ליעד של הרמה שמתחת.
יעדים – הצעדים המעשיים להגשמת המדדים. אפשר לפרק אותם לכל גודל של צעד, בהתאם לאורך הרגליים ויכולתו של ההלך לשאת משא.
יש כאלו העוסקים בניהול של שורות תחתונות.
הם אומרים, לא מעניין אותי איך ומה, הדבר היחיד שקובע הוא השורה התחתונה.
כמו שכבר כתבתי – הם לא מנהלים אלא דורשי דרישות בלבד.
מה אתם אומרים? איך אתם מגדירים ניהול?
איך באמת עושים את זה?
[…] והניהול? הניהול אמור רק להוביל אותנו בדרך לשם. […]