בשנים האחרונות עבדנו עם מספר רב של ארגונים, עסקים וחברות, המכנה המשותף שלהם היה מובהק – כולם הוקמו ונוהלו על ידי אנשים שהם בטופ בתחום המקצועי שלהם, ממש מומחים וכתוצאה מכך אותם ארגונים, עסקים וחברות נמצאים לפחות בשלישיה הראשונה של תחומם. בדרך כלל – המובילים מקצועית.
לצערינו, הובלה מקצועית אינה משליכה באופן ישיר על הרווחים.
הרווח העסקי הוא תוצאה של עוד כמה מרכיבים, מעבר למקצוענות גרידא:
- קבלת החלטות
- מיקוד עסקי
- שיטות ניהול
- בקרה
- נהלי עבודה
- התמודדות עם שינויים
- תהליכים עסקיים מותאמים ומבנה ארגוני.
גישת היעוץ העסקי והארגוני מושתת על הגדרת אבני בניין ובניית יכולות מתאימות.
השלב הראשון הוא מבט רחב על הארגון.
שיטת העבודה בשלב הזה מבוססת על הגדרת המודל העסקי האופטימלי, דרך שימוש בכלים מתקדמים ומהירים.
אופי המפגשים הינו חקירה מעמיקה של כל תחומי הארגון ומנסיוננו זהו שלב קשה שפריו בהיר ומזין.
אחד התוצרים המעניינים הוא SWOT 2.4.
שלב שני – הגדרת זהות ארגונית.
הזהות הארגונית משפיעה על: תכנון, קבלת החלטות, יכולת מימוש ההחלטות הן ברמה האסטרטגית והן ברמה היומיומית.
איכות התחומים הללו מבוטאת במדדי ההצלחה של הארגון – רווחים כספיים או מדדי הצלחה אחרים.
שלב שלישי – בניית תוכנית עבודה.
מיקוד. זו מילה המפתח כאן.
תוכנית עבודה ממוקדת לנקודות המפתח להצלחה, ישימה ומדידה.
שלב רביעי – ליווי.
ישנן כמה שיטות ליווי, המוצלחת והמומלצת שבהן היא – ליווי ישיבת ההנהלה.
תפקידינו בישיבת ההנהלה הוא תוסף ניהולי מקצועי הבא לתת דגשים על קבלת החלטות וישומן באופן שהכי נכון לארגון.
התחומים בהם אנו עוסקים במסגרת יעוץ ארגוני ועסקי זה הם:
התחום הניהולי
- בקרה ניהולית – דוחות בקרה למנהל ובעל העסק.
- מערך נהלים – לתפעול אופטימלי של העסק על שלל חלקיו.
- אבחון ושיקוף מצבים בעיתיים בארגון – צברנו ידע רב לגבי יכולת הארגון לממש את הפוטנציאל שבו. מצבים בעיתיים הם מצבים שאינם מאפשרים לארגון לממש את אותו הפוטנציאל.
- פתרון המצבים הבעיתיים
- מיקוד עסקי – תהליכי הגדרת זהות עצמית, קווים מנחים וחזון לארגון כולו וליחידות השונות, בשילוב של איפשור עסקי/ארגוני. הידע להיכן רוצים ללכת מאפשר לקבוע מסלול ולהגיע לשם.
התחום הארגוני
- הטמעת תהליכים חדשים בארגון – לשם השגת המטרות שהוגדרו.
- שינוי המבנה הארגוני וליווי תהליכי הארגון מחדש – לצורך איפשור התהליכים העסקיים ותמיכה בם.
- ניהול שינויים – בתהליכי שינוי מבנה ארגוני, תהליכים עסקיים וגם הטמעת מערכות ERP יש פן שאינו טכני ועוסק ביכולתם של המנהלים והעובדים לשנות ולהשתנות.
- ייעוץ ואיפשור אישי למנהלים.