הרצאה חווייתית על הקשבה אפקטיבית
בהרצאה שתשמעו אניח בפניכם את הבסיס להקשבה אפקטיבית – הקשבה תוצאתית.
אני רוצה לאפשר לכם להקשיב ולחבר את ההקשבה לעסקים בכלל ולניהול אנשים ומשימות בפרט. לשם כך אתן דגשים וכלים הפרקטיים.
אני יודע כמה קשה להקשיב, במיוחד בנקודות בהן עולים נושאים שאינם נעימים לי, כשתוקפים אותי או כשאני צריך להעביר מסר נוקב לאחר והוא מרגיש מותקף ותוקף בחזרה.
אין צורך לוותר על הצרכים שלי וגם לא על המטרות אותן אני מבקש להשיג בשיחה – אכן, הקשבה אינה כלי לויתור, הקשבה היא כלי להשגת מטרות, במאמץ המזערי הנדרש.
את המודל והכלים להקשבה אני מלמד ומאפשר לבחון בסיטואציות קשות – בשיחות שאינן נעימות לדובר ולמקשיב. בשיחות אלו נדרש האדם, המנהל: לקבל ולהעביר משוב, לפטר, לבקש תפקיד אחר, לנזוף או להנזף, להביע את מורת רוחו בעיני מנהליו או אלו הכפופים לו.
ההקשבה אותה אני מלמד היא הקשבה אקטיבית, העוסקת גם בהעברת מסרים כמו בקבלתם. לכן אני נותן כלים מעשיים גם להקשבה – קבלה וגם לדיבור – דרך המסירה.
תאור הסדנה
בהרצאה משולבים תרגילים, הלקוחים מאמנות הלחימה – טאי צ'י צ'ואן. התרגילים מהווים את המשל, דרך הסיפור. העיבוד והתובנות לקוחים מתוך החיים הניהוליים העסקיים, הדוגמאות – כולן אמיתיות.
* נא לבוא בבגדים נוחים ונעליים שטוחות (אין אפשרות לתרגל בנעלי עקב וזה גם נורא לא בריא)